Villa Mithras

De boze man

"De boze man" wordt het zat! En schiet 'Mista Dommer' plat!

Men zal het mij niet euvel duiden! Men neme in arren moede dan maar het Recht in eigen hand en dan schakel ik in ‘de Italianen’ en de ‘Joego’s’ in als je bent vastgelopen in het juridische moeras. 

Bekijkt u weer even die cartoon van die onnavolgbare kunstenaar Hans Rijpma. U ziet daarop een wegvluchtende "Mista Dommer" (op zijn fiets! = Piet Hein Donner) maar gelukkig verhindert Luigi Scalfero die ontsnappingspoging door z’n banden lek te schieten…

(Nog veel meer tekeningen en verhalen in de nog uit te brengen geïllustreerde bundel van Hans Rijpma en mij…) 

Geniet u ondertussen van dit bijpassende verhaal dat ik eerder schreef. En denkt u erom dat gaat ook onverminderd over m’n boosheid. Dat ik een ludieke invalshoek kies en neem doet daar niks vanaf..

Dus als intermezzo in mijn strijd voor het Recht neemt u kennis van het feit dat ik "de maffia" inschakel als Het Recht te lang op z’n beloop wordt gelaten. In die geïllustreerde bundel wordt ‘Mista Dommer’ dan ook door de Italianen opgebracht terwijl ik met Cesare en Antonio premier Balkenende in zijn Torentje in bedwang hou.. ‘Mista Dommer’ wordt dan op een stoel gekwakt… en Luigi dreigt met het e.e.a. dat "anders z’n kop eraf gaat als hij niet…" Enfin u leest het later maar…

IK BEN HET ZAT !
was getekend: de boze man!

En u kunt uw gram kwijt over: "eigen richting"
en… "woede".

Ondertussen loopt dat proces tegen de milieucriminelen op het andere front er gewoon tussendoor; dat begrijpt u. Maar dat leest u wel op het Internet. Door slechts gewoon: de boze man via Google in te typen. Misschien zet ik dit verhaal er nog wel bij… want IK BEN NOG STEEDS RAZEND…

34 Reacties op “"De boze man" wordt het zat! En schiet 'Mista Dommer' plat!

  1. jan bouma 9 juli 2009 om 19:21

    @Aad…!!!!!! Niet te filmen! Je bent haast net zo snel als één van de Italianen of Lucky Luke… En… je hebt een fantastische lay-out gekozen.. Thanks. Men wringt zich in alle bochten om het Recht te dienen…

  2. Aad Verbaast 9 juli 2009 om 19:40

    @Jan: weer een blog die er niet om liegt!!
    Schrijf het er maar van af!
    P.S.: natuurlijk ben ik snel. Als ik tijd heb tussendoor..

  3. Renéeee 9 juli 2009 om 19:43

    Got,ik d8 net waar llaat tie z`n woede nou?
    Coby heeft kuren.
    Daar weet ik alles van.

  4. Isis Nedloni 9 juli 2009 om 20:06

    HEEL GOED dat je razend bent.
    Onrecht dient via de kunst…de proza en nog meer uitvalshoeken bestreden te worden zodat wij meer lucht krijgen.
    Een klein stukje machtsvertoon vind je hier…..via mijn link….
    Dit ter aanvulling op mijn mail.
    Als je mijn link hebt gelezen begrijp je het helemaal.
    Het is de omgekeerde wereld…want wie ‘bewerkt’ nu wie?
    Veel blog plezier alhier!
    Ik blijf je volgen; ))))
    Dat komt omdat ik aan dezelfde rivier ben geboren waar jij nu aan woont; ))

  5. jan bouma 9 juli 2009 om 20:54

    @Aad… 19: 0… hopelijk blijf je nog wel even standby want ’t is geen flauwekul van me dat ik me nauwelijks concentreren kan… op dit moment… Nogmaals dank. Want door de woede zie ik even niet de aanwijzingen om het zelf plaatsen.. Het hele land lijkt wel corrupt.. Bel je milieuadvocaten blijken ze voor de overheid te werken of… te bang dat ze de overheid als opdrachtgever kwijt raken. Maar misschien morgen meer..

  6. The Tree 9 juli 2009 om 21:01

    koffiebonen van xam zijn gezet

  7. jan bouma 9 juli 2009 om 21:02

    @Renéee… ik snap niks van je reactie.. In de regel kan ik met alle "Coby’s" goed opschieten en ze hebben ook geen kuren… dus verklaar je even nader. Waar ik me woede laat. Ja! Precies zo als…
    @Isis Nedloni al opmerkt! Je zoekt naar andere wegen. Want laten we wel wezen… "alles is al geprobeerd!" Protestmarsen… – "gaap", "gaap"…; Handtekeningenactie…- idem "gaap", "gaap". Vriendelijke verzoeken op basis van de kracht van argumenten… nog makkelijker! "In de prullenbak ermee!" Kijk… en dan bedenk je wat zwaarder geschut. Isis ik moet je opgegeven "link" nog even zien te vinden maar dat doe ik wel. Kom er later op terug! En… ik zag dat je in Loenen a/d Vecht bent geboren… ja, dat schept een band via die Vecht…. Vechten! Zou dat ermee te maken hebben?
    Dank voor jullie reacties…

  8. jan bouma 9 juli 2009 om 21:08

    Zeg beste Tree… 21:01…….gelukkig nog aanwezig want ik had gelezen dat je even ‘pleite’ ging… maar wat bedoel je met (dat) "de koffiebonen van xam gezet zijn?" Ik bedoel… Luigi schiet met blauwe bonen die banden lek… en niet met koffiebonen.. snap er niks van…:))

  9. jan bouma 10 juli 2009 om 08:02

    Re: 21:01… Tree: heb het vermoeden dat je een anagram schreef met "xam" en dat Max iets had met een "koffiehandelaar die op Lauriergracht No. 37" woonde… Anders blijft het ’n raadsel voor me ofwel ik kan er geen chocola van maken want daarvoor heb je weer nodig cacaobonen…
    @Allen
    Hedenochtend schreef ik m’n comment (no. 11) voor de digitale webkrant http://www.vechtkronkels.nl en tegelijkertijd ook voor het Internet. Heb de vraag eraan gekoppeld (aan Google) of dit Volkskrantblog ook op het internet kan verschijnen. Tenslotte hebben we het hier over wat (bewezen) staatscriminaliteit!
    En terwille van het Recht acht ik het van belang dat deze criminaliteit zo breed mogelijk wordt besproken in het land. Tenslotte is dat ook eenieders belang. Tot later. Wellicht. JB

  10. Aad Verbaast 10 juli 2009 om 08:43

    @Jan: ik zocht me een breuk om dat 11e commentaar in vechtkronkels te vinden. Je verwijzing naar vechtkronkel.nl is wel wat summier..
    Vandaar dat ik voor de argeloze lezer hier maar even de hele URL gef zodat als ze daar op klikken direct op je tweede artikel in vechtkronkels.nl uitkomen:http://www.vechtkronkels.nl/nieuws.php?id={7BF1AD8C-7F52-4017-9323-AD2404EFBE86}
    Overigens staat die URL ook bij het infoblok rechts bij de cartoons ("boze man, vervolg").
    Gemak dient de mens..
    Om het nog makkelijker te maken, kopieer ik maar even in het geheel je 11e commentaar van je, wat je daar schreef vanmorgen:
    ————–
    reactie no. 11 – de boze man –
    d.d. 10 juli 2009
    Aangezien de zoektocht naar een moedig advocatenkantoor nog steeds doorgaat…("wat een lafheid in dit land!") vermeld ik hierna de link naar mijn Volkskrantblog voor diegenen die dit verhaal gevolgd hebben.
    Vrnl. zijn dat m’n tegenstanders natuurlijk maar ook de deskundigen van bestuurs- en milieurecht in Nederland.
    Vóórdat dit onderwerp van ‘het tableau’ verdwijnt; kunt u desgewenst dan toch verder lezen op m’n Volkskrantblog.
    Het zou handig zijn als Google in staat bleek ook mijn Volkskrantblog op het internet te zetten. Liefst weer met de cartoon van Hans Rijpma…
    Maar goed: hierbij de link:http://www.vkblog.nl/bericht/268614/%22De_boze_man%22_wordt_het_zat%21_En_schiet_%27Mista_Dommer%27_plat%21
    En rekent u erop dat m’n woede onverminderd voortduurt want van enig rechtsherstel is nog geen sprake.
    Was getekend: de boze man. Tot no. 12 zullen we maar zeggen; misschien is dat al morgen…
    Gepost door jan bouma op 2009-07-10 07:28:35
    ————————————–
    Even een paar opmerkingen hier weer over:
    – Google zet niets op internet. Die geeft met de juiste zoekwoorden slechts een verwijzing naar een URL
    – "Van het tableau verdwijnt": je kunt daar dan toch weer een nieuw verhaal chrijven, net als je hier doet?
    Of daar en hier hetzelfde verhaal?

  11. jan bouma 10 juli 2009 om 11:18

    @Aad… 8:43
    Thanks. De berichten van het front zijn wellicht niet ongunstig… Mogelijk kan ik later definitief wereldkundig maken WIE deze "gelegaliseerde milieucriminaliteit" van de Overheid als advocaat samen met mij gaat bestrijden… Ondertussen worden er wat spaken gestoken in de wielen van de zgn. "rechtsverwerking" maar daarvoor had ik ook al aangevoerd al die HR-arresten dat "alleen het tijdsverloop" niet bepalend is voor een goede rechtsgang.
    Dat er een totale rechtsherziening komt omtrent het te introduceren novum in de Rechtsspraak ter zake het begrip "SCHULDOVERHEVELING", idem ter zake het begrip "SCHULDIG EIGENAAR", idem ter zake de recht- c.q. onrechtmatigheid van WOZ-aanslagen (vanwege onverkoopbaarheid van onroerend goed en gekoppelde "referentiewaarden"), idem het schadelijk handelen door overheidsambtenaren in relatie met de PIKMEER-ARRESTEN. Dat moge duidelijk zijn.
    Het Recht op z’n kop dus. Niet dat ik graag deze strijd aanga maar ik word ertoe gedwongen.
    Inzake de internetvermelding. Ja, je hebt gelijk. Er lopen nu wat publiciteitskanalen door elkaar. Die van de webkrant, het internet, en dit Vkblog. Maar beter teveel dan te weinig. Zou graag wat redactioneels zien gebeuren uiteraard… Maar misschien moet er dan eerst ECHT met scherp geschoten gaan worden door ‘de Italianen…’ voordat je de voorpagina haalt.
    Ah ja… nog een aardig feit. Ik ben verzocht om volgende week op het hoofdbureau van politie alhier te Maarssen te verschijnen inzake…. ik citeer: "bezitsaantasting" (……..!) Dat gaat natuurlijk over mijn "verduisterde Mithrasschilderijencollectie" die "in beslag was genomen" door de overheidscriminelen… Je moet dan maar durven om te spreken over "bezitsaantasting". Ze berokkenen je eerst een schade van 2,5 miljoen en komen je dan nog wat meer schade toebrengen door een schilderijencollectie te willen stelen plus die concertvleugel… die ze wederrechtelijk al hebben!!
    Uit oogpunt van het belang van het Culturele Erfgoed van Nederland heb ik die schilderijencollectie "in veiligheid gebracht!" Dat klinkt wat anders dan "de bezitsaantasting ten koste van overheidscriminelen!"
    Kijk! Men mag mij dagvaarden vanwege deze aantijgingen. Ik moet dan alleen nog afwachten of bij een beoordeling door een rechter de feiten door hem onder ogen worden gezien ZOALS ze zijn.
    Wordt vervolgd…

  12. Aad Verbaast 10 juli 2009 om 12:05

    Het is alweer een blog dat laatste gedeelte van je reactie.. Het leven raast maar door..
    Misschien kun je Minister Plasterk aanroepen..
    Die geeft ook gestolen kunst terug aan allerlei partijen recentelijk.
    Hoogstpersoonlijk nog wel..
    Dan haal je de voorpagina wel.
    Kop: "Kunststukje: Plassterk en Bouma brengen Mithras kunst in veiligheid!"

  13. jan bouma 10 juli 2009 om 12:31

    @Aad.. Aardig idee. Plasterk en ik…
    Maar eerst even verslag gedaan van een zojuist gevoerd telefoongesprek tussen mij en de Griffier van de vaste kamercommissie van Justitie, de heer D.S. Nava die mij een brief zond – ja, de bekende "kluit-in-het-riet-brief" die hij…. al aanhorende mijn betoog over "de gelegaliseerde overheidscriminaliteit" in een breder kader wenste te plaatsen door (impliciet) mijn aantijgingen ten behoeve van een groter aantal gedupeerden van toepassing te achten. "De commissie treedt niet op voor individuele gevallen!"
    Wat mij betreft niet terecht want dan zou ‘het Recht’ wel aan "de groep" toekomen en niet aan het individu, ook staatsburger zijnde? Dat is een onaanvaardbare redenatie. Immers hoe luidde het adagium ook alweer? Juist ja. NIMMER ZAL HET RECHT NIET IN HET GEDING ZIJN. En dat geldt voor zowel het individu als de groep.
    Nochtans: hierbij een oproep aan meerdere gedupeerden in het land die ook ‘schuldig eigenaar’ zijn van onverkoopbare locaties tengevolge van milieucriminalteit door de overheid. En die gedupeerden worden dan toch belast worden voor de WOZ-aanslagen.
    Uw zaak maakt meer kans als u zich voegt…. Later meer…

  14. Isis Nedloni 10 juli 2009 om 13:15

    Beste Jan,
    Je zocht naar de link, las ik.
    Nou…druk op mijn naam ( staat in het rood boven deze reactie)
    Dan kom je vanzelf naar de bijdrage die ik bedoelde.
    Waar een stukje onrecht in staat beschreven.
    Lees maar…
    En op je vragen mijn antwoorden:
    Een of andere gek Tree genaamd viel me lastig.
    Mn lief was bezorgd om mij. Vandaar zijn reactie.
    Ja, klopt, ik ben in Loenen aan de Vecht geboren. In de rietschans…woonboot.
    De plek bestaat nog steeds.
    Nee…ik ken Manja niet…ik woon sinds jaren rondom Arnhem…mijn familie woont nog wel rondom Loenen/Amsterdam .
    Dat gebied zal altijd mijn thuis zijn.
    Ik ben hier in mijn huidige woonplaats nimmer geaard.
    Gelukkig in mijn atelier/ huis/tuin wel…dat is de essentie ….
    Vriendelijk Groet!
    Isis

  15. jan bouma 10 juli 2009 om 13:40

    @Isis…. kom zojuist bij je vandaan… en met zo’n opmerking moet je ook weer oppassen want voor je het weet wordt dat letterlijk genomen… terwijl je helemaal in Arnhem woont en allang niet meer hier bij mij om de hoek.. Maar goed… over je vraag en klacht noteerde ik van mezelf wat ik zojuist bij je schreef:
    @Beste Isis… ik ben panisch voor "knopjes" of beter "allergisch" voor knopjes… en zeker virtuele knopjes.. ga ik uit de weg… je raakt ’n knopje aan en… je weet niet wat er gebeurt… de virtuele wereld… ik doe er zo weinig mogelijk aan mee; dat heb je met die domme digibeten zoals ik… tot op zekere hoogte..
    ik kan je dus nauwelijks raden dan slechts dat ik altijd graag je doldrieste ontboezemingen lees tussen jou en Fred.. en wie zou zich daaraan willen storen… ; een analfabeet, een dorknopper, een verzuurde ouwe gek, een zwartkijkerig iemand dus die misschien niet de zon in het water wenst te zien en daarbuiten… genoeg nu! Ik kopiëer dit naar mijn blog…; dankzij @Aad verbaast heb ik die want die weet ook veel af van "knopjes"… Groet! JB

  16. Aad Verbaast 10 juli 2009 om 21:10

    @Jan, het zijn weer bijzondere ontwikkelingen daar in Maarssen..
    Ze zullen verbaasd zijn als de hele MIthras collectie hier ineens opduikt.
    Met "hier" bedoel ik natuurlijk in gedigitaliseerde vorm op je blog..
    Ik heb een paar suggesties voor je.. neem ze serieus.
    Welke suggesties? Die heb ik bij mij neergezet onder je reactie daar..
    Denk er goed over na, dan gaan we over tot actie!!

  17. Aad Verbaast 11 juli 2009 om 09:48

    @Jan: er al een nachtje over geslapen, en klaar om tot actie over te gaan? Wat je natuurlijk altijd bent, dat terzijde..

  18. jan bouma 11 juli 2009 om 10:05

    @Aad 9:48
    @Allen….
    Wel degelijk. Gisterenavond gaf ik al aan op jouw blog "dat het een goed idee is om rond de 14e juli dit blog van mij maar af te wisselen met wat bijzondere schilderijen uit de Mithrascollectie en waar de corrupte staatscriminelen naar op zoek zijn… !"
    E.e.a. neemt niet weg dat ik vandaag m’n antwoord hieronder zal schrijven aan de Griffier van de vaste kamercommissie van Justitie inzake zijn brief. Ook alweer wat kromme juridische prietpraat van die Griffier… en die moet worden rechtgezet.
    Opmerking:
    Ik "lees" ondertussen de gedachten van de mensen, ook die van de enkele passant hier op dit blog, en die al zo ver afgedwaald en ingeschrompeld is binnen zijn/haar rechtsverwachtingen dat hij/zij denkt dat ik Don Quichotte ben…
    Nietwaar? Lezer.
    Door dat te denken bevestigt U WEL HET GELIJK VAN MIJN TEGENSTANDERS!
    Tot later…

  19. Aad Verbaast 11 juli 2009 om 10:14

    @Jan: lijkt me een goed idee, om er dan (ter afwisseling en lering en vermaeck) één schilderij per blog bij te zetten.. en te bespreken en dan in dat blog tevens in te haken op de actualteit..
    Overigens lijkt me het lied "I did it my way" beter te passen bij je dan "that’s Life"..
    Vraag: alvast een eerste voorbeeld in je blok rechts? De vuurvogel bijvoorbeeld, of een andere?
    (zie eerdere opm. in mijn blog..)

  20. jan bouma 11 juli 2009 om 10:25

    @Aad… 10:14
    Thanks! Maar nee… ik denk dat van de (wellicht) circa 10 a 15 bijzondere doeken ik een blog apart maak… Ik vertel dan wel even "dat het tijd is voor éen gezocht schilderij" (door de recherche) en dan leg ik de cultuurbarbaren even uit WAAROM het bijzonder is. Ook dit is een onderdeel van de beoordeling van "het Recht!" En past binnen het kader van het gehele blog. Dus stel ik je voor om rond de 14e juli a.s. ‘De Vuurvogel" gewoon centraal te stellen in de reactieruimte – breed over de beschikbare ruimte – waar anders de tekst staat… Zeg maar zoals jij nu je "Bloggersbrein" hebt afgebeeld. Dan schrijf ik daaronder wel de bijpassende tekst… Later kan hij dan als "widget" in de rechterkolom worden geplaatst onder de cartoons van Hans Rijpma… Okay?
    ps
    Dat Bloggersbreinblog gaat als een speer zeg!!!! Terecht! Zie hiervoor…! "I did my way…!" Maar ook ‘That’s life!" Beide songs zijn goed en illustratief…

  21. Aad Verbaast 11 juli 2009 om 13:06

    @Jan: ook een prima idee van je.
    Maak de tekst en de titel maar alvast op. En stuur die maar op. Al een tijd (uur?) in gedachten om het te publiceren? Het kan namelijk vooraf opgemaat worden zonder dat het zichtbaar is..
    Ik kan je dan alvast de link doorgeven zodat je al even kan zien of het er goed op staat..
    Zo zie je maar weer: de techniek staat voor niets..
    14 juli.. een heel toepasselijke dag, heel Frankrijk loopt uit om de revolutie te herdenken!!
    Nu Nederland nog.. Na jouw blog wordt men wakker?

  22. jan bouma 12 juli 2009 om 12:06

    @Allen.. Al was het maar voor opbouw van het ‘dossier’ op dit Vkblog vermeld ik hierna wat zojuist op het grote Internet verscheen en de digitale webkrant http://www.vechtkronkels.nl als mijn reactie no. 13 van – de boze man. Ik geef daar ook aan alvast het vervolg voor komende week inzake de (verijdelde) roofoverval van de criminele overheid om een (gedeelte) van de Mithrascollectie te stelen… Maar vooralsnog leze men eerst wat ik hierboven om 12:31 uur (10 juli) uur al aankondigde. Mijn gesprek met de Griffier de heer D.S. Nava.
    reactie no. 13 – de boze man –
    d.d. 12 juli 2009
    Info. jongstleden vrijdag – 10 juli 2009 – nog even de Griffier van de vaste kamercommissie voor Justitie aan de telefoon… de heer D.S. Nava. En wel naar aanleiding van zijn brief d.d. 6 juli 2009 met kenmerk 2009Z12092..enz. Dat gesprek liep toch wat toch wat anders dan hij aanvankelijk gedacht had. Immers de standaardformulering van de kluit-in-het-riet-brief luidt: "Dat de Commissie niet in individuele gevallen optreedt..!" Ergo: men neemt er kennis van (maar laat de rechter in individuele gevallen oordelen). "Prima! Zeg ik… totdat blijkt dat er vele gevallen zijn zoals ik, maar die zich nog niet gegroepeerd hebben als groep. Dat kan alsnog! En als u en uw commissie dat op de voorpagina van de Telegraaf kunnen lezen dan weet u het "ineens!"
    Ja, ja, zo gaat dat mensen… men blijft als corrupte overheid liever ook Oostindisch doof en ziende blind totdat men met een harde klap tot de werkelijkheid gedwongen wordt door de publiciteit. Alle vuigheid van het criminele handelen blijft bij gebreke van publiciteit ook ONBELICHT, men waant zich veilig in het duister!"
    Toen was het even stil aan de andere kant van de lijn..
    "Zou u dan misschien toch niet beter uw brief en klacht opnieuw aan de Commissie kunnen voorleggen met mogelijke vermelding van een aantal gelijk gedupeerden?"
    Tsja… Waarom niet. Daarom hierbij de oproep. Soms zullen er gevallen bij zijn die niet onder mijn aanklacht horen, maar ongetwijfeld ook velen die daar wel aanspraak op maken. Vandaar op de valreep met no. 13 deze oproep van ‘de boze man’.
    Leest u komende week ook m’n Volkskrantblog want dan ga ik de onbeschofte milieucriminelen van de overheid nog ’n lesje leren inzake… "de bezitsaantasting" van ons/mijn Culturele Erfgoed. Blijft u standby. Tot no. 14 zullen we maar zeggen. Hecht u geen geloof aan het getal no. 13!

  23. Aad Verbaast 12 juli 2009 om 18:31

    @Jan:
    je hebt gelijk, schande natuurlijk dat als er individueel onrecht wordt aangedaan, de eenzame gedupeerde burger niet gehoord wordt. Het blijft immers onrecht!
    Pas als de burgers zich in een actiegroep verzamelen dan wil men nog wel eens wakker worden.. En vaak dan ook nog nog niet eens..
    Helemaal idioot als je bedenkt dat wel een hele kamer (150 man/vrouw) dagen lang in de kamer wil debatteren over max 150 in Burka geklede mensen in Nederland (da’s ongeveer een 1 op 1 verhouding met het aantal kamerleden), of dat nou wel of niet mag..
    En die Burka vrouwen vroegen nergens om.. Hadden zich niet eens verzameld.. Waren niet eens geduperd of hadden schade geleden..
    Kan het nog gekker??

  24. jan bouma 12 juli 2009 om 18:50

    @Aad.. 18:31
    Thanks, Aad.
    "De politiek" komt veelal pas in actie als er op grote schaal:
    a) de geloofwaardigheid
    en
    b) het zetelaantal wordt aangetast. Dat zijn "de triggers" waarop ze reageert.
    Daarvoor heb je een breed georiënteerde en onafhankelijke Pers voor nodig. En die zien ‘de prioriteit van mijn strijd’ natuurlijk niet zo "als een algemeen belang": ten onrechte.
    De Pers meent er zijn wel belangrijkere zaken te melden dan een corrupte overheid.., nietwaar?
    Toch even voor de goede orde. Ik schat dat er toch wel een paar honderd soortgelijke gevallen (als ik) in het land zijn. Dus… dat groepsbelang, waar de commissie om vroeg, is ook wel aan te tonen als men zich meldt. Anders gebeurt dat wel als gevolg van de jurisprudentie die ik moet veroorzaken… Dan kan men, met verwijzing naar het vonnis, er achteraan hobbelen. Ik zag liever wat bundeling van de krachten in een eerder stadium dan mij alleen de kastanjes uit het vuur te laten halen.. Komende week kan men zich melden bij mijn advocaat…. Als medegedupeerde van de criminele overheid. We zullen zien hoe het gaat.
    By the way…, ik stuurde vriend Hofland zojuist ook maar eens een episteltje in de hoop dat z’n journalistieke neus nog werkt…;))

  25. jan bouma 12 juli 2009 om 19:23

    …nou dat antwoord liet niet lang op zich wachten…, zojuist mail van HJA maar hij wil eerst 82 jaar worden (20 juli a.s.) en daarna steken we de koppen bijelkaar of… we als revolutionairen nog wat kunnen redden van de staat der Staat! Hij had het ook nog over "De Gouden Mussenveer"… Weet iemand wat dat is? Ja, ik wel… het is een prijs voor het schrijven van (ultrakorte) kleine stukjes!
    Nou niks verklappen aan @Aad.. want anders ontregel ik z’n machine…:))
    Zie aldaar.

  26. Aad Verbaast 12 juli 2009 om 19:27

    @Jan: je vergeet nog een reden waneer politici ineens wakker worden:
    – als ze de media kunnen halen..
    Niet onbelangrijk voor ze, integendeel. Één camera in de tweede kamer,en de kamer zit vol..
    Weer die vermaledijde media. Aandacht blijven trekken dus..
    "Gouden Mussenveer" Ik heb ook geen flauw idee..
    N.B. Maar lees nu (hier) dat je het inmiddels weet

  27. jan bouma 12 juli 2009 om 19:42

    @Aad… 19:27
    Ja je hebt gelijk. De "democratie" – onze "rechtstaat" – onze "moraliteitsopvattingen" alles wordt zo beetje geconditioneerd en bepaald door "de media!" Daarom is dat "vragenuurtje op dinsdag in de Tweede kamer" ook een soort circus van de gewenste mediaperformance geworden en die men kan maken!
    Diegenen die er niet aan meedoen uiten dan ‘kritiek" op de ‘succesvollen" die zich voor de camera weten te werken… Ja, ja, wij snappen het hoe het werkt… En zij ook. Pers en politiek werken eendrachtig samen. Nu eens kijken of er kamerleden zijn die "het belang" onderkennen van een corrupte staat?

  28. Aad Verbaast 12 juli 2009 om 20:01

    @Jan: kamerleden zullen niet gevoelig zijn voor "de corrupte staat". Ze zijn er imers onderdeel van!!
    Waar ze welgevoelig voor zijn is als het in het openbaar aan de kaak wordt gesteld.. Met de camera voor hun neus. Ze zullen het betitelen als incident, maar als ze ergens voor gaan is het ‘incidentpolitiek’..
    Dat is de zwakte in het hele systeem.. Maak er gebruik van..

  29. jan bouma 12 juli 2009 om 22:02

    @Aad…20:01
    Alweer gelijk! Dat veronderstelde ik ook in m’n email die ik aan de Vaste commissie voor Justitie zond: (dat) "indien ze de door mij geconstateerde overheidsciminaliteit NIET zouden erkennen – zoals ik bewezen acht – zij ONDERDEEL van de collusie zouden worden (corruptie en bestuur) MAAR…. "dat ik me graag ’n andere mening zou vormen…, ennuhhh…. dat ik het helemaal mis zou hebben.., ennuhhh… dat ik ze graag enige INTEGRITEIT zou willen toekennen… enzovoorts.. Ik prees ze de hemel in… maar dan zouden ze wel even STELLING moeten nemen inzake de door mij geconstateerde corruptie…
    Je treedt dan binnen de werking van hun psyche. Hoe ze reageren. En je speculeert erop "dat een stap voorwaarts gezet wordt" omdat ze anders afgemaakt worden door de publieke opinie.. ALTHANS… zo zou het moeten zijn. De werkelijkheid is anders. Kijk naar het rechtsherstel van een paar bekende klokkenluiders. Bos, Spijkers. Maar ook Willem Oltmans moest er 50 jaar op wachten… De "publieke opinie" daar heb ik ook nog geen hoge pet van op… Kijk maar op dit blog. Men gelooft het wel… De enkeling uitgezonderd natuurlijk.

  30. Aad Verbaast 12 juli 2009 om 22:58

    @Jan
    boren in hardhouten planken.. Die ook nog eens vlak voor de koppen hangen..
    En dus elke zicht ontnemen..

  31. jan bouma 12 juli 2009 om 23:29

    @Aad 22:58
    We zullen zien of we iets bereiken, Aad… Dat gezegde is van Max Weber afkomstig (over die harde planken) . Gewapend betonnen ‘borden voor de kop" lijkt me nog moeilijker te penetreren… dan die hardhouten planken. Sommigen gedragen zich echter als "de kippen zonder kop" dan heb je helemaal niks in noch vóór je kop… En ook niks te boren. Het kan altijd beroerder…:))
    tot morgen..

  32. jan bouma 13 juli 2009 om 13:25

    @Allen
    Dankzij @Aad wordt morgenochtend op dit Vkblog een mij dierbaar schilderij getoond dat op dit moment nog "verduisterd" is. Morgen is het Le Quatorze Juillet. De 14e juli. Hopelijk ook het startschot voor een REVOLUTIE van de Lage Landen. Want ik zal de dag prijzen dat alle schilderijen van de Mithrascollectie weer ‘boven water mogen komen". Dan zal er eerst wel een juridische veldslag moeten plaatsvinden. De komende week komt er meer duidelijkheid.
    Vooralsnog: Allen een prettige dag verder… Groet! JB
    ps…
    En toen ik dit las op de Wiki werd ik nog meer verrrast: VUURWERK en DE VUURVOGEL !
    Quatorze Juillet wordt in Frankrijk traditioneel gevierd met veel vuurwerk, vaak op de dag zelf, maar soms ook op de voorafgaande avond. Het gaat daarbij om professioneel geregisseerde shows. Zelf vuurwerk afsteken, zoals in Nederland met Oud en Nieuw, gebeurt slechts zeer beperkt. Er zijn vaak talloze festiviteiten. Op de ochtend van de 14e juli wordt begonnen met een grote militaire parade op de Champs-Elysées ten overstaan van de zittende president van de republiek.

  33. Jan Bouma 8 oktober 2012 om 05:23

    Een update… Fred Spijker deed er 27 jaar over, Willem Oltmans zo’n 60 jaar. Ik ben nog maar net begonnen vanaf medio 2009…
    PROCESINFORMATIE
    t.b.v. Mevr. mr. J.R. van Es- de Vries i.v.m. de rechtszitting d.d. 6 november 2012; 13.30 uur. Rechtbank Utrecht.
    ==
    Beste Christian/René
    Tkn. de bijlage.

    WE ZIJN NOTA BENE VERGETEN TE MELDEN DAT HET APPEL GEGROND WAS DOOR HET HOF MET EEN VEROORDELING VAN 1808 EURO TEN GUNSTE VAN JULLIE KANTOOR!
    EN ER STAAT NOG MEER OPEN… bij elkaar dacht ik zo’n 2700 euro; maar ja… jij dacht er ook niet aan; net zo min als ik.

    Groet & Thanks voor de aanwezigheid hedenochtend; idem je ravissante kantoorgenoot…
    JB

    From: villamithras@planet.nl
    Sent: Thursday, October 04, 2012 11:22 AM
    To: 6826@UTRECHT.POLITIE.NL
    Subject: Fw: waterschap Amstel EN bespreking met het College van B&W van Stichtse Vecht.
    Aanwezig: mevr. drs. Mirjam van ‘t Veld, burgemeester, wethouder Piet Ploeg, juridisch medewerker van de gemeente Dhr. Gorissen (s.s.t.t.)

    C.A.M. Bouma (procespartij/gedupeerde), ondergetekende J.B.A.M. Bouma en 2 raadslieden van http://www.Pietersadvocaten.nl.

    Beste heer Van der Zee,

    Ik had u beloofd te informeren over de bespreking van hedenochtend met het College van B&W van Stichtse Vecht. Die informatie en dat verslag doe ik ook aan Dik van ‘t Hof van de politieke partij ‘Breukelen Beweegt’. Leest u hierna.

    CORRECTIE: zijn brief aan het Waterschap blijkt nu weer wel geagendeerd te staan; dit i.t.t. tot wat ik las.

    Voor het overige zend ik u hierna nog een vraag/antwoord van Pieter Paul (GroenLinks) en het College dat ik zojuist binnenkrijg.

    Conclusie so far: de cover up wordt voortgezet met alle gevolgen van dien.

    MvG.;
    Jan Bouma

    From: villamithras@planet.nl
    Sent: Thursday, October 04, 2012 10:52 AM
    To: dik van ‘t hof = de politiek ‘Breukelen Beweegt’.
    Subject: Re: waterschap Amstel

    Beste Dik,

    aantal opmerkingen; niet uitputtend.

    Ik heb hedenochtend een teleurstellend gesprek gehad met het College van B&W. Men ontkent doodeenvoudig om de (mede)aansprakelijkheid te erkennen van de VGS Het Slijk en tegelijkertijd daar de gevolgen van. Nu heeft het Gerechtshof Arnhem bij Uitspraak van 26 juni nota bene mijn Appel GEGROND verklaard en de gemeente veroordeeld in de kosten 1808 euro. Tevens heeft het Hof bepaald, zaak BK/AM – 11/00575, dat er een nieuwe objectafbakening in acht moet worden genomen inzake de percelen A 5397. Desondanks blijven de aansprakelijke overheden te weten a) gemeente, b) de provincie, c) het “bevoegde gezag Waternet” (sinds 22 december 2009 – de nieuwe Waterwet) d) de Milieudienst Noord-West Utrecht en d) last but not least de VROM-inspectie in gebreke om de gevaarzettende VGS als zodanig te erkennen met de gevolgen. Het laatste onderzoeksrapport van T&A beveelt aan om “de ingangen af te sluiten”en om “waarschuwingsborden te plaatsen”. Men wil als “oplossing” een “dun laagje zand strooien over de dump” – althans volgens Ir. W.F. de Haan van het Waternet.
    Men wenst ook geen “duikers in te zetten” zoals de aanbeveling luidde en vast te stellen de “duizenden metalen objecten” waaronder niet onderzochte half doorgerotte vaten en de inhoud.

    Voorgaande toestand leidt er niet toe dat de kavels “verkoopbaar” zijn. Want elke potentiële koper wordt per definitie “schuldig eigenaar” ex Art. 75 Wbb lid 3 en zal de dump uiteraard nooit willen aankopen want… ER WORDEN OOK GEEN JURIDISCHE VRIJWARINGEN GEGEVEN. Dit geldt ook voor de “nieuwe waterwet”. Derhalve een buitengemeen slecht resultaat van de bespreking. Er liggen inmiddels 3 makelaarsrapporten ten grondslag aan de beoordeling “dat het o.g. onverkoopbaar is”; idem overigens gelijk het Gerechtshof oordeelde “dat dat bewijs nog geleverd kan worden.”

    Overige info. Gisteren heb ik met de opsporingsambtenaar (milieuzaken) Roy M. van der Zee een 2 uur durend gesprek gehad met verwijzing uiteraard naar:
    a) bewezen leugens van de ambtenaren Hendriks en De Beer (zie brief van de Provincie d.d. 17 juni 2009)
    b) de VERVALSTE milieurapporten
    c) criminaliseringen aan mijn adres
    Ik verwacht dan ook dat het OM tot strafvervolging zal overgaan. Alles onder goedkeuring van de hoofdofficier van Justitie mr. dr. J.R. Bac van het Parket Utrecht.

    De cover up moet gewoon worden voortgezet en men laat ondertussen gewoon “de mensen zwemmen bovenop de gifvaten!” Ook kan Ir. W.F. de Haan NOOIT voldoen aan de eis van de Provincie “dat de Vecht weer niet herverontreinigd wordt vanuit het Slijk”. Dus wel 100 miljoen investeren in het opschonen van de Vecht terwijl.. dat weggegooid geld is.

    Kortom: nogmaals een teleurstellend resultaat. Dat de burgemeester inmiddels naar mijn opvatting “leiding geeft aan een criminele organisatie ex. Art. 140 WvSr” lijkt me ook onbetwistbaar maar daartoe dient het justitiële onderzoek dat thans van start is gegaan. Ik had haar deze ellende willen besparen… Tevergeefs.

    Met vriendelijke groet;

    Jan Bouma
    Villa Mithras
    0346-573455

    From: dik van ‘t hof
    Sent: Thursday, October 04, 2012 10:13 AM
    To: monique.linnemann@xs4all.nl ; Ed Kamans ; robbert.oelp@rtvsv.nl ; info@rtvutrecht.nl ; Petra van Dijk
    Cc: pieter de groene ; info@provincie-utrecht.nl
    Subject: waterschap Amstel

    Geachte medebewoners,

    Ik heb zojuist contact gehad met Dhr Kelderman secretaris/directeur om te checken of mijn brief van 12 september op de agenda van 11 oktober a.s. wordt ingebracht.
    Ik kon dit niet zien op de website van het waterschap omdat nog steeds de agenda van zowel 5 juli als 11 oktober niet zichtbaar zijn. Tevens heb ik geen bevestiging voor 4 oktober mogen ontvangen.

    Volgens Dhr Kelderman staat dit op de agenda voor het Algemeen Bestuur van 11 oktober als ingekomen stuk, en ook was hij verbaast dat deze agenda niet digitaal was bijgewerkt. *) dit blijkt dus wel geagendeerd. Noot: Jan Bouma

    Ik zal u op de hoogte houden van de beantwoording en hoop dat u als media vanaf heden deze zaak, waarvoor ook de verantwoordelijkheid met name uit het verleden voor alle bestuurslagen , helder en transparant wordt en blijft

    Mvgr
    Breukelen Beweegt
    Dik van ‘t Hof.

    t.b.v. Mevr. mr. J.R. van Es- de Vries i.v.m. de rechtszitting d.d. 6 november 2012; 13.30 uur. Rechtbank Utrecht.
    ==
    Beste Christian/René
    Tkn. de bijlage.

    WE ZIJN NOTA BENE VERGETEN TE MELDEN DAT HET APPEL GEGROND WAS DOOR HET HOF MET EEN VEROORDELING VAN 1808 EURO TEN GUNSTE VAN JULLIE KANTOOR!
    EN ER STAAT NOG MEER OPEN… bij elkaar dacht ik zo’n 2700 euro; maar ja… jij dacht er ook niet aan; net zo min als ik.

    Groet & Thanks voor de aanwezigheid hedenochtend; idem je ravissante kantoorgenoot…
    JB

    From: villamithras@planet.nl
    Sent: Thursday, October 04, 2012 11:22 AM
    To: 6826@UTRECHT.POLITIE.NL
    Subject: Fw: waterschap Amstel EN bespreking

    Beste heer Van der Z.

    Ik had u beloofd te informeren over de bespreking van hedenochtend met het College van B&W van Stichtse Vecht. Die informatie en dat verslag doe ik ook aan Dik van ‘t Hof van de politieke partij ‘Breukelen Beweegt’. Leest u hierna.

    CORRECTIE: zijn brief aan het Waterschap blijkt nu weer wel geagendeerd te staan; dit i.t.t. tot wat ik las.

    Voor het overige zend ik u hierna nog een vraag/antwoord van Pieter Paul (GroenLinks) en het College dat ik zojuist binnenkrijg.

    Conclusie so far: de cover up wordt voortgezet met alle gevolgen van dien.

    MvG.;
    Jan Bouma

    From: villamithras@planet.nl
    Sent: Thursday, October 04, 2012 10:52 AM
    To: dik van ‘t hof = de politiek ‘Breukelen Beweegt’.
    Subject: Re: waterschap Amstel

    Beste Dik,

    aantal opmerkingen; niet uitputtend.

    Ik heb hedenochtend een teleurstellend gesprek gehad met het College van B&W. Men ontkent doodeenvoudig om de (mede)aansprakelijkheid te erkennen van de VGS Het Slijk en tegelijkertijd daar de gevolgen van. Nu heeft het Gerechtshof Arnhem bij Uitspraak van 26 juni nota bene mijn Appel GEGROND verklaard en de gemeente veroordeeld in de kosten 1808 euro. Tevens heeft het Hof bepaald, zaak BK/AM – 11/00575, dat er een nieuwe objectafbakening in acht moet worden genomen inzake de percelen A 5397. Desondanks blijven de aansprakelijke overheden te weten a) gemeente, b) de provincie, c) het “bevoegde gezag Waternet” (sinds 22 december 2009 – de nieuwe Waterwet) d) de Milieudienst Noord-West Utrecht en d) last but not least de VROM-inspectie in gebreke om de gevaarzettende VGS als zodanig te erkennen met de gevolgen. Het laatste onderzoeksrapport van T&A beveelt aan om “de ingangen af te sluiten”en om “waarschuwingsborden te plaatsen”. Men wil als “oplossing” een “dun laagje zand strooien over de dump” – althans volgens Ir. W.F. de Haan van het Waternet.
    Men wenst ook geen “duikers in te zetten” zoals de aanbeveling luidde en vast te stellen de “duizenden metalen objecten” waaronder niet onderzochte half doorgerotte vaten en de inhoud.

    Voorgaande toestand leidt er niet toe dat de kavels “verkoopbaar” zijn. Want elke potentiële koper wordt per definitie “schuldig eigenaar” ex Art. 75 Wbb lid 3 en zal de dump uiteraard nooit willen aankopen want… ER WORDEN OOK GEEN JURIDISCHE VRIJWARINGEN GEGEVEN. Dit geldt ook voor de “nieuwe waterwet”. Derhalve een buitengemeen slecht resultaat van de bespreking. Er liggen inmiddels 3 makelaarsrapporten ten grondslag aan de beoordeling “dat het o.g. onverkoopbaar is”; idem overigens gelijk het Gerechtshof oordeelde “dat dat bewijs nog geleverd kan worden.”

    Overige info. Gisteren heb ik met de opsporingsambtenaar (milieuzaken) Roy M. van der Z. een 2 uur durend gesprek gehad met verwijzing uiteraard naar:
    a) bewezen leugens van de ambtenaren Hendriks en De Beer (zie brief van de Provincie d.d. 17 juni 2009)
    b) de VERVALSTE milieurapporten
    c) criminaliseringen aan mijn adres
    Ik verwacht dan ook dat het OM tot strafvervolging zal overgaan. Alles onder goedkeuring van de hoofdofficier van Justitie mr. dr. J.R. Bac van het Parket Utrecht.

    De cover up moet gewoon worden voortgezet en men laat ondertussen “de mensen zwemmen bovenop de gifvaten!” Ook kan Ir. W.F. de Haan NOOIT voldoen aan de eis van de Provincie “dat de Vecht weer niet herverontreinigd wordt vanuit het Slijk”. Dus wel 100 miljoen investeren in het opschonen van de Vecht terwijl.. dat weggegooid geld is.

    Kortom: nogmaals een teleurstellend resultaat. Dat de burgemeester inmiddels naar mijn opvatting “leiding geeft aan een criminele organisatie ex. Art. 140 WvSr” lijkt me ook onbetwistbaar maar daartoe dient het justitiële onderzoek dat thans van start is gegaan. Ik had haar deze ellende willen besparen… Tevergeefs.

    Met vriendelijke groet;

    Jan Bouma
    Villa Mithras
    0346-573455

    From: dik van ‘t hof
    Sent: Thursday, October 04, 2012 10:13 AM
    To: monique.linnemann@xs4all.nl ; Ed Kamans ; robbert.oelp@rtvsv.nl ; info@rtvutrecht.nl ; Petra van Dijk
    Cc: pieter de groene ; info@provincie-utrecht.nl
    Subject: waterschap Amstel

    Geachte medebewoners,

    Ik heb zojuist contact gehad met Dhr Kelderman secretaris/directeur om te checken of mijn brief van 12 september op de agenda van 11 oktober a.s. wordt ingebracht.
    Ik kon dit niet zien op de website van het waterschap omdat nog steeds de agenda van zowel 5 juli als 11 oktober niet zichtbaar zijn. Tevens heb ik geen bevestiging voor 4 oktober mogen ontvangen.

    Volgens Dhr Kelderman staat dit op de agenda voor het Algemeen Bestuur van 11 oktober als ingekomen stuk, en ook was hij verbaast dat deze agenda niet digitaal was bijgewerkt. *) dit blijkt dus wel geagendeerd. Noot: Jan Bouma

    Ik zal u op de hoogte houden van de beantwoording en hoop dat u als media vanaf heden deze zaak, waarvoor ook de verantwoordelijkheid met name uit het verleden voor alle bestuurslagen , helder en transparant wordt en blijft

    Mvgr
    Breukelen Beweegt
    Dik van ‘t Hof.

  34. Jan Bouma 9 oktober 2012 om 11:06

    Strafrechtelijke procesinformatie
    t.b.v. het Recht en mevr. mr. J.R. van Es- de Vries
    i.v.m. de zitting van 6 november 2012; 13:30 uur.
    ==
    —–Oorspronkelijk bericht—–
    From: villamithras@planet.nl
    Sent: Monday, October 08, 2012 3:16 PM
    To: 6826@utrecht.politie.nl
    Subject: Fw:
    document.php?m=1&fileid=23421&f=d46cb231b4ed641f31d18bb73b91dd62&attachment=0&c=24443

    Beste heer Van der Zee,
    Een concreet bewijsstuk van een cover up. Zie hierna.
    Suggestie. U zou Lylke Ganzenvoort (de top-milieuambtenaar die alle
    rapporten kent en dus Broeke van info. voorzag) eens kunnen vragen WAAROM
    hij niet de juiste info. heeft verzonden?
    Inmiddels;
    M.v.G.,
    Jan Bouma
    Villa Mithras
    0346-573455

    —–Oorspronkelijk bericht—–
    From: villamithras@planet.nl
    Sent: Monday, October 08, 2012 3:12 PM
    To: C.T.W. van Dijk
    Subject: Fw:
    document.php?m=1&fileid=23421&f=d46cb231b4ed641f31d18bb73b91dd62&attachment=0&c=24443

    Beste Christian/René,
    TKN svp. de bijlage.
    Groet! JB

    —–Oorspronkelijk bericht—–
    From: villamithras@planet.nl
    Sent: Monday, October 08, 2012 3:11 PM
    To: info@stichtsevecht.nl
    Subject: Fw:
    document.php?m=1&fileid=23421&f=d46cb231b4ed641f31d18bb73b91dd62&attachment=0&c=24443

    LS
    per email/post

    t.a.v. het College van B&W alsmede de gemeenteraad.

    M.v.G.;
    Jan Bouma
    Villa Mithras
    0346-573455

    —–Oorspronkelijk bericht—–
    From: villamithras@planet.nl
    Sent: Monday, October 08, 2012 3:07 PM
    To: paulpg
    Subject: Re:
    document.php?m=1&fileid=23421&f=d46cb231b4ed641f31d18bb73b91dd62&attachment=0&c=24443

    c.c. : a.stralen@pietersadvocaten.nl
    c.c. : 6826@utrecht.politie.nl
    c.c. : de Rechtbank Utrecht op basis van Art. 8:68 van de Awb t.a.v. Mevr.
    mr. J.R. van Es- de Vries i.v.m. de zitting van 6 november 2012. (brief)

    Beste heer Paul,

    Dank voor uw reactie.

    1. Inderdaad heb ik vanochtend met erik.broeke@stichtsevecht.nl uitgebreid
    telefonisch gesproken inzake “het verhaal” dat hij aan u heeft verzonden
    d.d. 26 september. Ik heb hem, en zijn baas Lylke Ganzenvoort, verwezen voor
    wat betreft de correcties in “dat verhaal” naar mijn juridische blog site en
    naar de onderstaande email aan u.
    2. Ik heb hem verder in het vooruitzicht gesteld EEN BRIEF en een EMAIL aan
    het College van B&W te zullen sturen inzake het onvolledige, zeg maar “de
    ONJUISTE info.” die hij (Broeke/J.W.F Berkel) aan u heeft verzonden. Lylke
    Ganzenvoort wist immers beter, net als u, en net als ik. U had dus ook
    kunnen reageren op de “onjuiste verslaglegging” van de gemeente.
    3. En wat er onjuist aan is kunt u lezen in m’n email aan u en aan Dik van
    ‘t Hof.
    4. Sinds ik het rapport van de Grontmij in 1990/1991 initiëerde is de
    gemeente en de provincie en het Waternet en de VROM-inspectie en de
    milieudienst N.W. Utrecht bezig om de kluit te belazeren. Onderzoeken worden
    weliswaar CONTINU aangekondigd (sinds 1990/1991) maar het is dan niet echt
    de bedoeling…. “dat er dan iets nadeligs gevonden wordt.., want meten is
    weten; dus kun je dan maar beter niks meten, hè?!”
    5. Ik ben het zat! Ondertussen is het o.g. onverkoopbaar met een
    miljoenenschade en met schade voor “de betrouwbaarheid” van de overheid
    wegens de cover up.
    6. Dit strafrechtelijke onderdeel wordt thans door het OM onderzocht. En
    daarbij is ook van belang de navolgende aanklacht die de gemeenteraad
    aangaat:
    ==
    Alle genoemden hebben zich schuldig gemaakt aan een serie
    vergrijpen waarbij de navolgende wetten in het geding zijn:
    1. Valsheid in geschrifte: Boek 2, Titel XII. Valsheid in geschriften,
    opgave van onware gegevens en schending van de verplichting gegevens te
    verstrekken.*)
    Deze titel omvat de artikelen 225 t/m 235.
    2. De Gemeentewet; ondermeer de Art. 14 inzake de vereiste van de
    eedsaflegging en verantwoordelijkheden van raadsleden en gemeentebestuur:
    zie: books.google.nl/books?id=ui74S…
    3. De Wet Milieubeheer; terzake de handhaving door gemeente, provincie,
    waterschap; e.e.a. de voorschriften en de informatievoorziening.
    4. Art. BW 6.162 in het kader van onrechtmatige daad (vermogensschade van
    2,4 miljoen euro)
    5. Art. BW 6.162 in het kader van het smaad- en laster (eis: 1 miljoen euro)
    Met het aanbod tot overlegging van de bewijsvoering:

    De gehele wet is van toepassing zie ook bijv. Art. 13 Wbb. Zie:
    http://www.st-ab.nl:80/wetten/0437_Wet_bodembescherming_Wbb.htm
    Overigens in samenhang met de Wet Milieubeheer Art. 18 waarin de
    handhavingsverplichtingen staan van de aangeklaagden. Uiteraard kan de
    rechtsstaat en de werking daarvan ook de prullenbak in wanneer “de
    rechtspraak” meent geen betekenis te hoeven toekennen aan de eigen
    wetgevingen.
    ==
    7. U kende ook de rapporten van T&A, de aanbevelingen, etc.
    8. Ik zal zo dadelijk deze email aan het College van B&W zenden incl. aan de
    milieupolitie 6826@utrecht.politie.nl voor het zoveelste bewijs van de cover
    up.

    M.v.G.,
    Jan Bouma
    Villa Mithras
    0346-573455

    —–Oorspronkelijk bericht—–
    From: paulpg
    Sent: Monday, October 08, 2012 2:23 PM
    To: villamithras@planet.nl
    Subject: Re:
    document.php?m=1&fileid=23421&f=d46cb231b4ed641f31d18bb73b91dd62&attachment=0&c=24443

    Beste mijnheer Bouma,

    Dank u voor uw reactie op de antwoorden van het college. U roert een
    goed punt aan denk ik dat ‘t Slijk, althans een deel daarvan aangemerkt
    zou moeten worden als “voormalig gesloten stort”. Ik neem tenminste aan
    dat u dat bedoelt met VGS. Want volgens mij is ‘t Slijk in feite een
    VGS.

    (Noot. Inderdaad; ik zeg ook niets anders. Jan Bouma)

    Verder zag ik u dat u mij vanmorgen heeft gebeld. Ik zat in de auto en
    in besprekingen bij een klant.
    U heeft het in uw voicemail over een gesprek met de heer Broeke (??) en
    over een e-mail die u gestuurd zou hebben. Onderstaande is de laatste
    email (afgelopen donderdag 4 oktober) die ik van u ontvangen heb. Hierin
    staat niets over een gesprek met de heer Broeke. Wellicht is uw e-mail
    niet aan mij gericht geweest, i.i.g. niet aangekomen. Kunt u deze e-mail
    mij dan alsnog toesturen?

    Bedankt en met vriendelijke groet,
    Piet Paul, fractie GroenLinks Stichtse Vecht

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: